Flokk
Fra kontorstoler til ledende design
INVOLVERTE:
Merkevarestrategi, navn, kommunikasjon og film av Maskinen
Visuell identitet av Heydays
Hvordan ta vare på opphavet innen skandinavisk design, og samtidig åpne opp for designere og merkevarer fra andre land enn Skandinavia?
Dette spørsmålet stilte tidligere Scandinavian Business Seating, da de skulle etablere en overordnet merkevare med nytt navn. Nå heter de Flokk, og er veldig fornøyde med det.
Egenart som felles utgangspunkt
Selskapet var allerede Europas ledende produsent av kontorstoler, med klare ambisjoner om å vokse videre gjennom sine sterke produktmerker (HÅG, Offecct, RH, BMA, Malmstolen and RBM).
Løsningen ble å finne et felles utgangspunkt, som sikrer at hvert enkelt merke både kan høre til helheten og dyrke sin egenart.
I tett samarbeid med selskapets eget designmiljø og designbyrået Heydays, ledet Maskinen utviklingen av merkevarestrategi og merkenavn. I fortsettelsen har vi bidratt med produksjon av innhold og rådgivning.